All inclusive resor till Turkiet

Sommaren 2010 är knappt slut. Men charterbolagen har för länge sedan börjat planera nästa sommars resor. Turkiet blir en hit. All inclusive växer.

Fritidsresor började sälja nästa sommars resor redan i torsdags förra veckan. Att redan nu spika sommarplanerna för nästa år kan kännas tidigt, men bokningarna trillar in.

De som bokar tidigt är ofta barnfamiljer som har specifika önskemål om hotell och orter. Många av dem vill till Turkiet.

– Vi såg ett stort intresse för Turkiet redan inför sommaren 2010. Och intresset verkar bestå. Till nästa sommar utökar vi därför med direktflyg till orten Bodrum, säger Peter Hellström, informatör på Fritidsresor.

Fritidsresor har nu fyra flygdestinationer i Turkiet: Antalya, Dalaman, Izmir och Bodrum.

60-procentig ökning
Även Apollo tror på Turkiet. Arrangören har haft en 60-procentig ökning av bokningarna till Turkiet under sommarsäsongen 2010.

– Turkiet har utvecklats mycket de senaste tio åren. Hotellstandarden har ökat. Prisläget är bra. Dessutom har Turkiet en lång kustremsa, vilket gör att det inte så lätt blir överexploaterat, säger Pär Kjellin, Sverigechef på Apollo.

Han lyfter också fram landets spännande kultur i kombination med solsäkerheten – förstås en viktig faktor i semestersammanhang.

Allt inkluderat
Även Solresor satsar på Turkiet – med nya all inclusive-anläggningar. Just all inclusive beskrivs som den andra stora trenden 2011. De senaste åren har det ökat kraftigt, och intresset mattas inte av. Tvärtom.


Våra kompisar rekommenderar:

SakStockholm köper dödsbon i Sverige


Hos Ving har försäljningen av renodlade all inclusive-hotell sommarsäsongen 2010 ökat med 60 procent i jämförelse med förra sommaren.

– Våra kunder tycker att all inclusive är bekvämt och samtidigt ett sätt att hålla koll på reskassan, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving i ett pressmeddelande.

– Har man barn blir det dyrt med småutgifter för läsk och glass. Väljer man all inclusive vet man från början vad totalkostnaden blir, säger Pär Kjellin, Sverigechef på Apollo.

Tunisien också poppis
Bland Solresors nyheter finns också Tunisien. Även detta land har blivit något av en stjärna på charterhimlen på senare tid. Apollos försäljning till Tunisien har ökat med 25 procent.

Källa

Det här inlägget postades i All inclusive resor, Okategoriserade och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentarer inaktiverade.